25 december, 2009

Thalysnet


Omdat ik denk dat deze dagen weinig mensen Vertelsels zullen opzoeken, houd ik het bij korte stukjes.

We zitten in de Thalys naar Parijs.

Comfortabel?
We reizen eerste klas, maar desondanks .............matig.
De Nederlandse bemanning is ronduit arrogant en onbeschoft, er is geen ruimte voor koffers - dus die moet je onbemand in een bagageruim achterlaten, de stoelen zijn vies en/of kapot en de wc's zijn na de eerste stop al verstopt.

Het comfortabele zit 'm in gratis internet en het regelen van een taxi. Maar het allerbelangrijkste is toch wel dat we binnen drie uur in hartje Parijs zijn.

Wanneer Beatrix om één uur de moraalvorstin uithangt, lunchen wij ergens op de Champs-Elysées.

3 opmerkingen:

Foxx zei

Ja, de Thalys, dat is vergane glorie, zo vond ik ook vorig jaar. Vergelijk het maar eens met de sneltrein naar Koblenz. Maar ja, dan zit je in Koblenz, da's toch geen Parijs. Prettige feestdagen.

Bert zei

Ha Ellen,

Dan klinkt de service op mijn VLM / CityJet vlucht van London City naar R'dam beter; vriendelijke bemanning en ondanks de slechts 45 min durende vlucht een snoepje, een broodje, een drankje in een echt glas en een chocolaatje toe ....

Van HM mogen we trouwens niet meer zoveel internetten .... ;)

Cheers uit de Residentie

Ellen ten Bruggencate zei

@Foxx, naar Groningen doe ik er langer over denk ik dan maar. Jij ook gezellige dagen.

@Bert, ja wij zijn ook uiterst lovend over VLM. Idd. alles erop en eraan. Ingesteld op zakenmensen.
Ga je nog thee drinken op Noordeinde? Vraag Trix dan of ze eens wil stoppen met die belachelijke vertoning.

Voor jullie beiden-trouwe volgers: SANTÉ!!