07 december, 2009

Kennis+Koffie

Het is een bijzondere naam voor een koffiebar, maar eenmaal binnen bent wordt het je duidelijk.
Dit grote pand aan de levendige Goudsesingel is verdeeld in meerdere zalen. Je komt binnen via de trendy espressobar Caffè Belmondo.
De kwaliteit van de koffie is uitstekend, de lekkernijen (hartig en/of zoet) zien er onweerstaanbaar uit. Die ga ik zeker nog eens proberen.

Het interieur is aangenaam strak - met een grote leestafel in het midden. Via een glazen tussendeur kom je in verschillende (vergader)ruimten, die - als ze niet zijn afgehuurd - gebruikt worden door studenten. "Gratis" internet/elektra voor een consumptie, zo werkt dat hier.
Kennis+Koffie = het nuttige met het aangename verenigen.
***********************
De sfeer is relaxt.
Ook in de koffiebar zitten een aantal studentes achter hun Apple. Aan een ander tafeltje worden zaken gedaan.
----
Wij kijken naar buiten en zien dat er twee Antilliaanse jongens in een politiebusje (moeten) stappen.
Gek dat je dat niet meer gek vindt.
----
P. hapt in zijn cappuccinoschuim. Ik lepel de slagroom van mijn warme chocolademelk (troostdrank).
Het politiebusje rijdt weer stapvoets langs. Wij tellen inmiddels vijf opgeschoren koppen op de achterbank. Het doet me niets en dat irriteert me.
Ik reken €4,50 af.
************************
Hoe kwamen wij bij K+K terecht?
Omdat ik van mijn lief een netbook kreeg. Dat is een mini-notebook oftewel een baby-laptop. Vooral erg handig op reis, lijkt ons zo. En op reis gaan wij vaak.

Er is maar één computerwinkel (niets duurder dan Mediamarkt of Paradigit) met echte deskundigen die ruimschoots de tijd voor je nemen: DIMENSION.
----
De keuze voor dit handtasformaat was snel gemaakt. Er zit Windows 7 op.
Aangezien ik zuinig op mijn laptops ben (ik kan er geen afstand van doen) heb ik nu drie versies: de heerlijke XP, de afschuwelijk Vista en de veelbelovende 7. We zullen zien.
----
Omdat er nog wat software opgezet moest worden en Andrew Chong (de baas) beloofde dat hij binnen een half uur klaar zou zijn, staken wij over naar de koffiezaak.

Met dit schatje zit ik binnenkort bij Kennis+Koffie en blog ik u bij over gebeurtenissen in een doorsnee straat in Rotterdam.
*********************************************************************************************************************

Geen opmerkingen: