21 december, 2009

Redders?

*********************
De kranten hebben het moeilijk. Het digitale tijdperk, de markt kiest voor het nieuws op internet.
Ik ook.

De - ooit onoverwinnelijk lijkende - NRC laat zich redden door Egeria (80%) - een investeringsmaatschappij van de familie Brenninkmeijer - en  Het Gesprek (20%) van Derk Sauer en Ruud Hendriks.

Met de NRC ben ik opgegroeid. Manlief leest hem iedere avond onder de schemerlamp. Precies zoals mijn ouders en grootouders dat deden.

Ik hoop dat het de krant beter vergaat dan Het Gesprek.

PS 0.43 uur 22/12: geweldige column van Jan Blokker

Saab houdt op te bestaan. De mooiste en beste auto wordt straks niet meer gemaakt.
Dat vind ik vreselijk. Onze zoon rijdt in onze (oude) Saab - een collectors item. Hij moet er zuinig op zijn.
 
Het eerste bod van Spyker werd afgewezen. Maar nu De Russische aandeelhouders Vladimir en Alexander Antonov niet mee doen is volgens de Zweedse krant Svenska Dagbladet het belangrijkste obstakel voor een overname door de Nederlanders weggenomen.
GM zou niet willen dat technologische kennis in Russische handen valt.
 
Go for it Viktor Muller en blaas het bolle ruggetje weer nieuw leven in!!

2 opmerkingen:

Foxx zei

Beste Ellen,

ik meen dat NRC media niet zozeer gered wordt (er wordt een solide winst gemaakt in 2009, geen drastische maatregelen nodig in 2010), als wel dat PCM deze moest verkopen omdat er anders een te groot marktaandeel in handen was.

mvrgr

Foxx

Anoniem zei

Foxx heeft gelijk, NRC was nog de enige te verkopen krant dus hoefde niet echt gered te worden, (voorlopig want over twee jaar leest niemand meer een krant, behalve ik.

P.