27 oktober, 2010

Bijkletsen

******************************
Youp van 't Hek gaat 't opnemen voor gedupeerden van telefoonproviders, energiemaatschappijen en andere multinationals, waar wij anno 2010 afhankelijk van zijn.

Ik word soms uitgemaakt voor zeurpiet, maar blijkbaar ben ik niet de enige die
honderden uren in de wacht is gezet,
niet zoals afgesproken werd teruggebeld,
tientallen verschillende mensen hetzelfde verhaal moest vertelllen,
verkeerd werd ingelicht,
verkeerd werd geïnterpreteerd,
voor leugenaar werd uitgemaakt
niet serieus werd genomen.

Inderdaad: de aanduiding klantenservice is in de meeste gevallen misplaatst.
Voordat ik weer ga uitwijden over mijn klachten (Tele2, UPC en KLM): ik heb het lijstje met klachtenblogjes naar Youp gestuurd.

Hij ziet maar wat hij ermee doet.............................en hij hoeft me niet terug te bellen.
***********************************************************************************

Op Twitter lees ik dat mensen de rechtzaak helemaal hebben gevolgd en nu ook aan het debat gekluisterd zitten.
Ik doe toch iets verkeerd dat ik dat allemaal mis, denk ik dan.

Mag ik zeggen dat de zaak Wilders mijn strot uitkwam. Het feit dat hij terecht moest staan was een farce en toen werd de hele zitting ook nog een farce.
En nu krijgt de farce ook nog een herhaling met andere rechters, die mijn uitspraken over de farce-rechtspraak moeten ontzenuwen.

Ik werd vooral misselijk van al die columnisten die elkaar aftroefden met metaforen en woordspelingen: de een nog gevatter dan de ander - doch allemaal met dezelfde boodschap.
***********************************************************************************

We zijn inmiddels van de Amsterdamse rechtzaal naar de Haagse vergaderzaal der Tweede Kamer verhuisd.


Het kabinet is van start gegaan en de volksvertegenwoordiging is weer aan 't werk. Dat betekent dat we het weer gaan hebben over things that matter. Zaken die ons - boeren, burgers en buitenlui bezighouden.
Inhoudelijke zaken, graag.

Want vanavond bij DWDD ging het weer om de buitenkant.

We weten dat de Job Cohen met zijn lange benen moeilijk uit het bankje komt en daardoor stuntelig overkomt.

We weten dat Stef Blok, de nieuwe VVD-fractievoorzitter, de nieuwe luchtverfrisser in de Tweede Kamer is.

We weten ook dat Halsema en Pechtold die nieuwe luchtverfrisser nogal overweldigend vinden.

We weten dat Jort Kelder de premier zo nu en dan wat woordjes toespeelt, zoals "bestuursobesitas."

We weten dat Maxime Verhagen tussen tropische vissen heeft gezwommen en er uitgerust uitzag.

We weten dat Wilders verkouden was. Een Schalkenvirusje?

We weten dat "we moeten snoeien om te groeien" (uit de maidenspeech van premier Rutte) gejat is van de Belgen. De Belgen winnen niet voor niets altijd Het Groot Dictee en Tien voor Taal.
***********************************************************************************
Daarentegen hebben de Belgen nog geen regering - maar wel een juryrechtspraak.

En die jury heeft de Vlaamse Els Clottemans schuldig bevonden aan de "parachutemoord." Clottemans gaat in cassatie tegen de uitspraak van het Tongers Hof.
Ze lijkt de twijfel aan haar kant te hebben, want hoewel deze vrouw onhandige uitspraken heeft gedaan in verhoren ontbreekt ieder bewijs.

De Puttense moordzaak, de Schiedammer Park-moord, Ina Post en Lucia de Berk - vier grote rechtelijke dwalingen - doemen weer op.

Ook in de Belgische zaakt lijkt het op guilty until proven innocent.
***********************************************************************************

Geen opmerkingen: