21 oktober, 2010

Gezwicht


Niets zo veranderlijk als de mens.

Ik weet 't - ik heb me altijd negatief uitgelaten over die Apple-hysterie.

Waarom ik ben gezwicht?

Hier komt mijn justificatie.

Zoon J. besloot over te stappen van Vodafone naar T- Mobile. Reden: het naar boven afronden van de beltijd. Vodafone rekent, evenals KPN in minuten. Bij T- Mobile is het (nog) een kwestie van seconden.
T-Mobile kwam met een mooie aanbieding: de nieuwe iPhone 4 voor (eenmalig) €90,- bij een abonnement.

Ja, en toen gingen de kinderen op mams inpraten en kreeg ik een spoedcursus iPhonen op hun toestelletjes.
Ze weten dat ik gek op electronische speeltjes ben.
P. schudde nee, maar de kinderen hielden voet bij stuk: "Doen El, heus het is fantastisch."
Hun enthousiasme werkte aanstekelijk.

Mijn abonnement is in januari aan verlenging/vernieuwing toe en mijn tien jaar oude mobieltje mag wel eens met pensioen.
Tegenwoordig kun je al vier maanden voor de "vervaldatum" veranderen. De concurrentie is moordend.

Vandaag ging ik eens bij T-Mobile gaan informeren.
Langer dan tien minuten zal ik niet in de winkel zijn geweest. Als een gelukkig kind liet ik de verbaasde verkoopster achter. "U bent er echt blij mee hè," zei ze verwonderd toen ik op alles reageerde met "wow - echt waar? - u meent 't - wat fantastisch."

Ik ben ook echt blij. Mijn abonnement blijft zoals het was (er komt ongelimiteerd internet bij voor €15,- per maand) en die iPhone kost de kinderen €80,-
Het is dus ook nog een cadeautje dat een winkelwaarde van €1100,- heeft.

De elPhone laat 4 tot 6 weken op zich wachten.
*******************************************

Geen opmerkingen: