07 oktober, 2010

Kokker-ellen (25) Baked potato

**************************************
Het is weer zover - ik moet afvallen.
Verwacht van mij dus voorlopig geen finger licking recepten.

Vanmiddag heb ik Montignac uit het stof gehaald en de laatste onweerstaanbare lekkernijen opgegeten.
Opgegeten?
Ja.
Ik had ze (een Twix en een rol Mentos) ook kunnen weggooien, maar dan was ik vannacht in de vuilnisbak gaan struinen.

Ik ben namelijk een nachtsnacker.
Tussen de eerste en tweede slaap begeef ik mij bijna slaapwandelend naar de keuken om iets zoets te eten. Meestal is het een (suikervrij) appelmoesje, maar die Twix en Mentos waren restanten van de vakantie.

Ik wil graag dat er voor Kerstmis tien kilo af is.
Manlief mag er fysiek niet onder lijden. Hij heeft het al zwaar genoeg met mijn (honger)buien. Dus krijgt hij voedsel dat hij lekker vindt en ik niet zo: gember met slagroon, dikke puddinkjes met een vel en aardappels.

Nu weet ik dat veel vrouwen verplicht een aardappeltje schillen -en koken terwijl ze het zelf niet eten. Bij deze een eenvoudig, lekker recept.


Koop alstublieft niet die verpakte pofaardappelen bij de supermarkt (troep), maar laat u adviseren door de  groenteboer.

Prik wat gaatjes in de aardappel en zet hem ongeveer zeven minuten in de magnetron (500 Watt).
Nog niet helemaal gaar? Verleng dan de tijd met drie minuten, of wellicht nog langer.


Snijd de aardappel open.
Voeg zout, eventueel peper, crème fraiche, zure room of een klont boter toe.

Toch wel een finger licking piepertje.
****************************************

Geen opmerkingen: