26 mei, 2011

De curator verkoopt


Vanaf acht uur was ons trottoir geblokkeerd door dranghekken.
Toen we de avond ervoor in allerijl uit Frankrijk terugkwamen vroeg ik me al af met welk evenement we nu weer werden opgezadeld.

Dit dus: de leegverkoop van het failliete It's.


Toen ik om half twee mijn snufferd buiten de deur stak stonden ze nog steeds te popelen.
Telkens werden er twintig mensen toegelaten.
De voorraad slonk gestaag - maar echte koopjesjagers zijn volhouders.

Een werkkracht kwam regelmatig de stand van zaken doorgeven.
"Er staan nog zoveel wasmachines en zoveel koelkasten. De magnetrons en stofzuigers zijn uitverkocht. Als u daarvoor komt, dan staat u voor niets te wachten."

De menigte begon door elkaar te schreeuwen en overstelpte de werkkracht met vragen.
"Zijn er nog teevees?" "En vriezers?" "Ik kom voor een droger."
Zelden heb ik zo veel hebzucht gezien.

Curator: is dat een nieuw soort staafmixer?
*****

Geen opmerkingen: