15 mei, 2011

En vacance - le diner


(klik op de foto voor het album)

Het lukt niet om foto's te plaatsen, dus moet ik het op deze manier doen.

Het eten in Le Coq Hardi was goed: maar een ster zal het niet krijgen - ondanks de deftig aandoende driekoppige bemanning - die volgens een pikorde werkte en ons te haastig bediende.
Oh boy, en heb ik er een hekel aan als ze om je heen blijven hangen. Dat veranderde gelukkig toen het drukker werd.

Wij kozen het (duurste) zes gangen menu van €59,- p.p. Hierbij dronken we een heerlijke witte -en rode Pouilly.

Wat mij irriteerde was dat ik vooraf het dessert moest kiezen (van het à la carte menu).
Onzin, want als ik à la carte had gegeten had ik niet van tevoren het dessert hoeven kiezen (tenzij het een lange bereidingstijd heeft zoals tarte tatin).

Gevolg: ik had het verkeerde gekozen: millefeuille met een bourbon vulling.
Dat was veel te zwaar.
Ik kreeg als vervanging citroen sorbet voorgezet.

Na (zwaar) tafelen heeft deze ex-rookster nog altijd zin in een sigaretje.
Toen we op de kamer terugkeerden rook ik sigarettenrook. Monsieur Le Coq stond onder ons raam een peukje te paffen.
Lekker - dat vond ik ook. Dus snel de ramen dicht en heerlijk wegdromen.

Het was een aangenaam verblijf in Le Coq Hardi. Mocht u ooit...........................

Vraag naar Chambre Une!!
***************************************

Geen opmerkingen: