10 mei, 2011

En vacance

***************************
Hoe ik dit Vertelseltje ooit de ether in krijg is me een raadsel.

Foto's plaatsen lukt niet en überhaupt een internetverbinding krijgen is bijkans onmogelijk. Ik hoop dat de fotolink het wel doet.

(17.30 uur) Gelukkig ligt manlief een een pre-dinner-nap te doen en hoort hij mijn gemopper niet.
**********
We zijn dus weg. Even 010 ontvlucht tussen de doktersafspraken door.
Geen ruzie.
Integendeel. Ik was een voorbeeldige navigator. Niet alleen volgens mijzelf, hoor.
Eigenlijk verdient Google the credits. We werden bij Antwerpen via Boom naar Brussel/Mons gedirigeerd. Perfect!
Okee, het is een ongezellig stukje weg. Maar geen schokbrekers-mollende gaten en geen files.
De BRT-radio had het er maar druk mee.
Bijna overal moest het verkeer “aanschuiven.” Ook op de snelweg van Antwerpen naar Brussel die wij, wanneer ik Google niet had geraadpleegd, ongetwijfeld genomen zouden hebben.
Ik ben trouwens benieuwd hoe de gehumeurde Nederlander zou reageren op “u zult moeten aanschuiven op de A1 ter hoogte van Muiderberg.”
Okee – toen was het nog wel een ritje naar Reims, Troyes (via de spiksplinternieuwe autoroute) en onze eindbestemming van vandaag - Dolancourt. Een gehucht, maar wel in een heerlijke omgeving en met een prima hotel: “Le Moulin du Landion."
Van huis tot hotel (bijna 600 kilometer) in zesenhalf uur (inclusief stops).
De "Lampionmolen" (ik verzin altijd bijnamen) heb ik geboekt via Bookingdotcom: €83,- zonder ontbijt. Gewone prijs voor een dubbele kamer is €99,- (ontbijt kost €11,- per persoon).

Het hotel is erg jaren tachtig en nodig aan een opknapbeurt toe: maar de bedden zijn prima, de badkamer is up to date en de landelijke ambiance maakt veel goed.

Zo, nu zo snel mogelijk op "publiceren" klikken en morgen hopen op een betere verbinding.

Maar daar moeten we eerst weer een stukje voor rijden.
***************************************************

1 opmerking:

Jacqueline zei

Frankrijk !!!
Genieten van mooie foto,s dank je wel.
Fijne vacantie, grs. Jacqueline.