24 mei, 2011

Op positie


Jut en Jul zaten, voor de kijkers, links aan de tafel van Knevel & van den Brink.
Daar begonnen ze natuurlijk over te mekkeren. Over hoe de tafelschikking was.

Toen wilde ik de televisie al uitzetten.
Ik kijk bijna nooit meer, behalve naar krimi's.

En hoewel de rillingen over mijn rug liepen bij het zien en horen van de fractievoorzitters, spannend werd het nooit. Sterker nog - ik wist wat ze gingen zeggen.
"It's the same old song." Al jaren en jaren.

Ik wist dat Cohen zalvende woorden zou richten tot die stomme D66 gedelegeerde, die zijn kaken rood mag gaan kleuren.
Ah jakkie, en dan boos worden op de vrijages aan de rechterkant. 

Nee - de situatie met gedoogsteun en voor wat hoort wat afspraken is allesbehalve ideaal. Dat weet ik ook wel. Maar dit kabinet wil aanpakken en aanpakkers is wat we nodig hebben.
Rutte is de plezierigste minister-president die ik ooit heb meegemaakt.

Van Haersma Buma liet zich door Pechtold vertellen hoe het CDA weer zetels terug kan winnen ( D66 was immers onder zijn leiding uit een diep dal geklauterd)..
"Door jezelf niet te verloochenen."

En die sufferd van een Buma knikte nog ja ook. Zou hij de steek niet gevoeld hebben?
Of schat ik Pechtold te slim in en was het echt als goede raad bedoeld?

Maar wat een machteloze pogingen van Jut en Jul om de coalitieleden tegen elkaar uit te spelen!
Wat vernederend ook.
Het wil en het zal niet lukken.

Als dit kabinet valt is dat niet de verdienste van de oppositie.

De enige die het kabinet kan laten vallen is één van de medespelers.

Een medespeler, wellicht uit Den-Haag. Maar zeker binnen Europa......................
***************

1 opmerking:

Jacqueline zei

P&W is niks, maar K&vd.B is nog erger.
Ik moet altijd denken aan het liedje van Brigitte Kaandorp, hahaha.
Dus........kijken wij niet meer.
Grs. Jacqueline.