05 mei, 2011

Last but not least

**********************************
Als laatste in deze verjaardagsreeks komt een van mijn trouwste lezers aan het woord.

Regelmatig plaatst(e) hij een reactie onder mijn stukjes (tegenwoordig meer op Facebook). Hij is prettig kritisch, zoals u zelf kunt constateren.

Vorig jaar heb ik Bert, hier in Rotterdam, ontmoet. Vanwege mijn boek. Na een aantal jaren via dit blog contact te hebben gehad was dat (wat mij betreft) een spannend moment.

De magie werd doorbroken. Het geheimzinnige was er in één keer af.
Bert stapte even uit mijn beeldscherm. Ik zag een gezicht en hoorde een stem.
Maar het was een leuke ontmoeting daar in Dudok waar ik "Weg van mijn moeder" voor hem signeerde.

Gek -en gelukkig, de magie is nu weer terug.

5 Jaar Vert-el-sels: een lezers-perspectief

Via het forum op de Elsevier website kwam ik enkele jaren geleden op Vert-el-sels terecht. En daar ben ik sindsdien blijven hangen.
 
Waarom?
 
Een belangrijke reden is dat Ellen een heel trouwe blogger is.
Ik heb in het verleden wel andere blogs gelezen, maar als je voor de zoveelste keer checkt en er nog steeds geen nieuwe post is, dan gaat de lol er gauw vanaf.
Bij Vert-el-sels vang je vrijwel nooit bot. Ellen moet wel doodziek of onderweg zijn om niet te bloggen en zelfs in die gevallen weet ze er meestal nog wel iets uit te persen.
 
Een andere reden is dat Vert-el-sels enorm gevarieerd is.
Natuurlijk spreekt niet alles mij in dezelfde mate aan. Dat is ook onmogelijk.
 
Mijn favorieten zijn de reisverslagen: in het bijzonder die over de UK en de US, twee landen die ons allebei na aan het hart liggen.
 
En de beschrijvingen van 'aparte' mensen.
Menno en Iet, Sophia, mr. Winegum, de concert-buufs - ze zijn in een paar woorden zo treffend neergezet dat ze me lang bij zullen blijven.
 
Andere posts kunnen me daarentegen gestolen worden, zoals bijvoorbeeld de medische verhandelingen en de Gucci-advertenties .... :)
 
Tenslotte heeft Ellen natuurlijk ook haar eigen opinie over het een en ander.
Ik ben het regelmatig niet met haar eens (waarom iemand Rotterdam boven Amsterdam prefereert is voor mij een volslagen raadsel ....), maar ze laat anderen in hun waarde en is niet belerend.
Daar kan de gemiddelde reageerder op bovengenoemd Elsevier forum nog wat van leren!
 
Ja, ik ben een trouwe Vert-el-sels lezer.
Een crockpot, een (vrijwel lege) fles Calvados en een exemplaar van 'Weg van mijn moeder' zijn hiervan het bewijs.
 
Ellen, gefeliciteerd met het eerste lustrum van Vert-el-sels, op naar het volgende!
Cheers!
 
Bedankt voor jouw (lezers)bijdrage, Bert. Waarmee ik de feestelijkheden rond dit eerste lustrum voor gesloten verklaar.
Morgen gooi ik er weer een "pillenaffaire" of een "tassencollectie van Gucci" tegenaan ;-)
 
Cheers Bert - blijf alert.
***********************************

2 opmerkingen:

Hetty zei

Hallo Ellen, ook ik ben een regelmatige lezer van jouw blog. Als het door omstandigheden een paar dagen niet gelukt is om Vert-el-sels te lezen, dan scroll ik naar beneden om maar niets te hoeven missen. Ook ik ben het niet altijd eens met je, maar dat gebeurd maar zelden. Op jouw advies heb ik naar RTL 4 de Waalsdorpervlakte gekeken. Inderdaad veel beter, dan de luidruchtige bijeenkomst op de Dam. En de film op SBS 6 De jongen in pyama. Prachtig mooi!
Groeten, Hetty

Jacqueline zei

Mooi stukje van Bert.
Maar Ellen,s foto,s van Rotterdam moeten hem toch duidelijk maken waarom men die stad boven A,dam verkiest ?
Ik ben bevooroordeeld,dat is waar: mijn man komt van Kralingen!

Grs. Jacqueline.