16 mei, 2011

En vacance - Van Monsieur naar Meursault


(klik op de foto voor het album)

Nadat we waren weggejaagd door Monsieur zaten we met een dilemma.
P. knapte fysiek af en had pijn in zijn rechterbeen (trombose). Maar we wisten dat we elkaar nergens de schuld van konden geven. Nou ja – misschien mij omdat ik overal internet wil hebben om mijn dagelijkse doses blogjes kwijt te kunnen. P. leest trouwens het nieuws en de sportberichten.

Het ging richting Chalon-sur-Saône, een provinciestad. Bij de office du toerisme liet ik me informeren over hotels.
Kort en krachtig………….niets gezelligs en de meeste restaurants waren op zondag dicht.

Met dit slechte nieuws kwam ik terug bij de auto.
“Dan eten we bij Mac Donalds,” was de cynische reactie.

Gelukkig wilde P. doorrijden naar Beaune – het centrum van de Côte d’Or.
De mooiste en meest exclusieve Bourgogne wijnen komen hier vandaan. De Montrachets, de Nuits St. Georges, de Meursaults, de Beaune’s etcetera. Dit is een interessante link

Godzijdank vonden we nog voor Beaune, in Meursault, een "eenvoudig" doch goed hotel. We mochten de grootste kamer (40 m2) nemen. De jonge eigenaren knappen stukje voor stukje op.

Het is zeker een aanrader. Als P. het volhoudt blijven we hier tot donderdag of vrijdag.

Na een warme douche en even plat, zijn we in Beaune gaan eten.

Succesvol!!
************


Geen opmerkingen: