29 mei, 2011

Stront


Dit wordt een vies blogje.
Ik ben namelijk pissig en gebruik mijn blogje dit keer als uitlaatklep.
Geen verstopping in mijn gemoed!

Wat is er aan de hand?

Een paar jaar geleden hadden we een verstopping in het riool, ter hoogte van de wc. Ons werd toen geadviseerd een nieuwe stortbak te nemen; er zou namelijk niet voldoende water door komen.

Dat deden we.
Alleen bleef die nieuwe stortbak, wanneer hij vol was, water aanvullen.

Niet zo heel erg. Je hoorde hem doorlopen en het overtollige straaltje kwam in de wc terecht.
Als het huisje onbewoond was, draaiden we gewoon het kraantje dicht. Provisorisch, maar het werkte prima.
Alles beter dan verstoppingen.

Woensdag kwamen we - na lange tijd - weer in ons Brouwse onderkomen. Er waren wat klusjes te doen.
"Er lekken kraantjes, El."
Met andere woorden - zorg jij even dat die gerepareerd worden. Dus belde ik Zeeland Vakantiewoningen (onze tussenpersoon, onderhoudsbedrijf, tuinman, verhuurder, etc) 

Donderdag, vroeg in de ochtend, stond plotsklaps de loodgieter voor de deur. Om de kranen te repareren.

Buiten MIJN medeweten heeft hij de stortbak zo ingesteld dat die niet meer volliep. P. stond er (in zijn boxershort) bij en keek er naar.

Daar was ik, achteraf, niet blij mee. 

Zoiets loopt altijd uit op SCHIJT: tussen ons.
"Verdomme, kom je bed dan ook uit!".....en meer van dat soort verwijten.
Stront aan de knikker. Een diahrree van verwensingen en verwijten.

Dus ben ik met mijn ongenoegen onder de arm naar onze tussenpersoon gegaan.
Maar zij leken mij niet echt serieus te nemen.

"Geeft 'ie voldoende water?"
'Ja, dat weet ik niet - het maakt in ieder geval een ander geluid. Minder krachtig.'

(Je komt met buikpijn bij de dokter. De dokter zegt dat hij niets kan vinden.
En dus heb je geen buikpijn?
Zo voelde het.)

Maar gisteren kwam mijn number 2 niet van zijn plaats toen ik doortrok.

Vanmorgen stond er een sip kijkend mens naast mijn bed.
"Verstopping."

'Godverdomme. Shit. Nee hè. Jij zakkenwasser. Lul de behanger...................'

Hij knikte en zei dat het hem speet.

"El, wat nu?"

Weer werd de bal bij mij gelegd.

Wij liepen naar de douche/wc. De wasbak liep goed leeg.
Ik hoorde wel het onheilspellende blub blub in het doucheputje. Het water in de wc kwam dreigend naar boven. Desondanks bleef ik volhardend doortrekken.
Toen hoorde ik de veroorzaker van de verstopping doorschieten. Een "verslik geluid" - maar dan in stereo.
Ik herhaalde het doortrekken en doorspoelen nog zo'n tien keer.

Mijn stronteigenwijze echtgenoot stond stilletjes achter me en haalde opgelucht adem toen ik zei dat de "doorspuiter" (nog niet) niet hoefde te komen.

Neemt niet weg dat deze stortbak vervangen - of in de oude staat (met overloop) teruggebracht moet worden.

En P.??
Die plast nu tegen een boom en moet voor de grote boodschap naar een café vluchten.
Hij vindt dat ik een onsmakelijke foto heb geplaatst.
'Gelukkig heb ik die niet zelf genomen. Zo productief zijn wij niet. Maar wat niet is kan nog komen. SCHAT!'
Hij knikte weer.

En ik??
Ik heb last van constipatie.
Oftewel verstopping.
******

2 opmerkingen:

Jacqueline zei

Pppfff, ik schrok al even dat de foto van jullie zelf was !
Zoiets kan je niet hebben, zeker niet met huurders straks.
Dus toch maar een grotere stortbak ?

Grs. Jacqueline.

Vert-el-sels zei

Loodgieter komt vandaag nog. Wij kiezen voor terugbrengen in de oude staat.
Komende winter laten we een nieuwe stortbak plaatsen en kunnen dan zelf ervaren of dat goed gaat.