13 mei, 2011

En vacance - Madame


Nog even in aansluiting op het vorige blogje:

Toen we vanmiddag aan de kleine Loire (= het kanaal) zaten te lunchen was ik het rampzalige hotel Crispol en de takkenmadame alweer vergeten.

Maar ik moest deze schets van P. nog plaatsen (u ziet mij trouwens rechtsonder zitten met mijn laptopje op het Wifi-terras in Vézelay) en het drama kwam weer naar boven drijven. 


Na dat terras hebben we snel wat gegeten in een knus restaurant op de markt en een heerlijk flesje Bourgogne soldaat gemaakt.
De tranen zaten hoog. Ik was doodmoe.

We raakten aan de praat met de eigenares van het bistrootje. Het was heerlijk om even stoom af te blazen.
Madame blijkt berucht te zijn in Vézelay. Ze is de beste afnemer van haar eigen wijn.
Need I say more?

>>Laat ik Madame kort en krachtig beschrijven.
Kent u Fawlty Towers?
Madame heeft het uiterlijk van Sybil en het karakter van Basil.
En als ze nuchter is, is ze als een giftige slang.
Een serpent.

De plamuur kan haar leeftijd niet camoufleren. Ik merkte direct dat deze mensen werkmoe zijn, maar ze zullen waarschijnlijk - vanwege Madame's uitgavenpatroon - tot hun dood toe door moeten werken.<<

Toen we terugkwamen bij het hotel was het aardedonker.
Er was niemand. Ook niet in het hotel.
Dus Madame zal blij geweest zijn met de annulering van het diner.
En wij ook. We zouden de enige gasten zijn geweest.

Vanmorgen werkte de omzetknop van de kraan naar de handdouche niet. Jammer want ik was net van plan om de boel eens lekker onder water te zetten.

Met P. had ik afgesproken dat hij vanmorgen zou gaan betalen.
En dat heeft Madame geweten!

Ineens bleek ze toch een woordje over de grens te spreken: "ich bin 69 Jahre alt."

Enfin: ik heb telefonisch een klacht ingediend bij bookingdotcom.
Prijsverschil is er namelijk niet.

Schrap dit hotel!, was mijn advies.

Fermez l'hotel!, was het laatste dat Madame van P. te horen kreeg.
*******

Geen opmerkingen: