13 mei, 2011

En vacance - direction Sancerre


(Vanwege een storing bij Blogger kon ik 24 uur geen Vertelsels plaatsen. Het verhaal over Madame is verdwenen. Dit blogje is van 12 mei)

We hebben de Bourgogne (de Morvan incluis) achter ons gelaten.
Maar niet nadat ik er nog een mooie rit door uitgestippeld had.
De foto’s tonen aan hoe rustig het is: niet alleen omdat het seizoen nog niet is begonnen. Het is een dun bevolkt gebied.


Zo stonden we stil in een dorp. Midden op een kruispunt: links de mairie, rechts de kerk.

Ik kon er geen wijs uit. P. evenmin.
We hebben tien minuten op dat kruispunt gestaan, puzzelend op de kaart. Toen gokten we rechtsaf – maar eigenlijk had ik de proef op de som willen nemen.
Hoelang blijft het hier verkeersloos?

Via een grote (expres genomen) omweg zijn we bij de Loire beland en toen afgezakt naar Sancerre.

Dit hooggelegen wijnstadje is een bezoek meer dan waard (buiten het seizoen). Het uitzicht op de Loire is adembenemend.

We logeren in het centrum, in hotel Le Clos-St. Martin.
Hier kan ik in alle rust op de kamer internetten.

Dit hotel was volgens bookingdotcom vol, maar toen ik een e-mail naar het hotel stuurde bleek dat ik  nog probleemloos kon boeken.
Voor €77,- (exclusief ontbijt) hebben we een dubbele superior room.  

Dat houdt het volgende in:
Alles is spiksplinternieuw.
 Er is airco met afstandsbediening.
 De douche geeft een krachtige, hete straal en houdt mij er veel te lang onder.
De Louis de Funès size bedden hebben geen voeteneinde (prettig voor lange stelten van mijn echtgenoot) en ze zijn opgemaakt met dekbedden. Dat was in de vorige twee hotels niet het geval.

Het is me opgevallen dat we in de meeste hotels, die ik via bookingdotcom reserveer, onder dekens moeten slapen. Daar ben ik geen fan van.

Op de site las ik een aantal kritische commentaren over de vloerbedekking. Wij hebben er geen last van, maar op de gang ruikt het inderdaad naar een paardenstal.

Boek hier wel de bovenste verdieping!
 Ik heb medelijden met de benedenburen. Het is gehorig, maar dat is (tot nu toe) mijn enige punt van kritiek. 

En in de oudemensenvakantieperiode valt ’t met lawaai reuze mee.
****************

Geen opmerkingen: