21 augustus, 2011

Bête

**********
Het is de naam van een klein eiland in de Middellandse Zee.

Bête: een prachtig onderpand zijn voor een lening - zo vindt premier Rutte.
De Finnen zijn te hebberig. Die willen gewoon in euro's uitbetaald worden en hebben dat blijkbaar al bekokstoofd met de Grieken.
Want zo gaat dat in Europa. Iedereen denkt aan zijn eigen hachje. Sarkozy en Merkel hebben nu bedacht dat het voor ons goed zal wanneer zij voor ons hachje gaan zorgen. In Brussel.
Mensen - het is volkomen uit de klauwen gelopen!

Alle EU-landen krijgen een eiland(je) had onze premier dus bedacht. Toen ik hem dat hoorde zeggen dacht ik dat het ironisch bedoeld was. Maar ik heb me laten vertellen dat Rutte nuchter en bloedserieus was.
Daarmee is Mark Rutte (mede na de rekenkundige blunder van 2 weken geleden) met stip gestegen naar nummer twee op mijn lijst van schlemielige premiers. Nog één blundertje en hij haalt Balkenende in.
Bête.

Gisteren kreeg ik in een boerderijwinkel centen als wisselgeld.
"Van de Duitsers," zei de winkelier. "Ik rond niet af. Dat ben ik niet verplicht."

De EU: een bijna lege spaarpot. Het rammelt.
*******************************************************

Geen opmerkingen: