03 augustus, 2011

Getikt

****************
Dat slaat op CPB-voorzitter Kohnstam (privacywaakhond) en zijn boete plannen.
Er mogen geen foto's en filmpjes meer geplaatst worden van inbrekeres en andere criminelen.
Ik tikte met mijn wijsvinger op mijn voorhoofd toen ik het hoorde.

Zij mogen wel met hun kladden onze privacy schenden - maar aantonen wie die misdadigers en privacy schenders zijn wordt strafbaar.
Een mooiere uitnodiging kunnen misdadigers niet krijgen.

Geschift. Ik heb er geen ander woord voor.

En "Opsporing verzocht" dan?

De overheid vraagt ons wel te klikken, klokken te luiden en melding te maken van verdachte omstandigheden cq. personen.

Vanmiddag bracht ik een boodschap, ter waarde van €4,-, terug naar Blokker. Of ik maar even naam, adres en handtekening wilde invullen.
Handtekening............okee.
Maar mijn persoonsgegevens?

Getikt. Hartstikke getikt.
********************************

Geen opmerkingen: