09 augustus, 2011

Maasstad - Ikazia


De directeur van het besmette Maasstad ziekenhuis is met een forse opstapbonus vertrokken.

>>Hoe ziek ben je als je een wanprestatie-premie in je zak steekt op het moment dat het 28ste slachtoffer naar het mortuarium wordt vervoerd.<<

Vandaag was ik in Ikazia - het andere ziekenhuis in Zuid - dat nu met een enorme toeloop van angstige patiënten te maken heeft.

In Ikazia geldt alarmcode knalrood. Iedereen is op zijn uiterste hoede.

Bij de balie orthopedie werd meteen gevraagd of ik onlangs in het Maasstad ziekenhuis was geweest. Er hingen overal posters en ik kreeg bovenstaande brief in handen gedrukt.
Bij de opname-balie (ik word binnenkort geopereerd) werd dezelfde vraag gesteld.

Oh - wat heb ik zo nu en dan toch een monsterlijk slechte gedachte over mensen.
Zoals: "als ze nou maar allemaal eerlijk antwoorden."
*******************

Geen opmerkingen: