12 augustus, 2011

Spuugzat

*************************
Mensen, mensen, mensen. Wat wil ik hier graag weg.
Wat wil ik graag naar het Land van Beatrix Potter.
Maar dan wil ik er wel kunnen internetten. Ik wil ook kunnen zien hoe de rest van de wereld er een puinhoop van maakt. En daar wil ik dan met de melkboer, of in de local pub, of met de leden van de bowls/tuin/bridge/golfclub over kunnen praten.
Daar waar alleen maar Midsomer Murders worden gepleegd - daar wil ik wonen.

Weg van hangjongeren, kleefmensen, spuug op straat.
Weg van gejat, gejen, geziek, geschreeuw.
Weg van beledigingen, blocks, leugens, wantrouwen, ellebogen.
Weg van kortzichtigheid, stigma's.
Weg van stoplichten!

In Engeland zijn "straatoorlogen" uitgebroken. Londen, Birmingham, Manchester..............
Niemand weet waarom - maar het broeide al geruime tijd.
De grote steden in de UK kampen met enorme (etnische) problemen. Heus, daar is Nederland peanuts bij vergeleken.

Er moet hard opgetreden worden schreef iemand op FB.
Hij voegde daar meteen aan toe dat hij links-liberaal stemt. Als schild - voor de stigmatiserende reacties, die gegarandeerd zouden volgen. Van mensen die hem toch serieus vragen of hij de Wilders kant opgaat - waardoor de discussie een totaal andere (=verkeerde) wending neemt.
Jezus mensen, blijf even bij de les!
Gaan we iedereen die een "andere" mening heeft als Wilders aanhanger bestempelen?

Holman schreef een aardig stukje, gemarineerd in onverdunde ironie.
Reacties op Twitter: "PVV propaganda van Theodor Holman - PAROOL Grachtengordel NSB."
En deze dan: "Niet zeiken Theodoor Holman. Die Engelse jeugd noemt Wilders niet als opinievormer, Breivik deed dat wel."

Escape to the country - mijn favoriete televisieprogramma.

A wish that won't come true.
***************************************

Geen opmerkingen: