28 mei, 2013

Denken in beelden

*********************************************
Ja, wij genieten van een vakantie in Rome.

De moord op de Britse soldaat had ik net verwerkt, maar de verdwijning van het Nederlandse stel in Murcia hield ons zeker bezig.

Ze zijn dood. Dat vreesde ik al.

Het deed me denken aan een stel dat zo'n tien jaar geleden in Zuid-Frankrijk bevriend raakte met mensen die hen later zou gijzelen, martelen -en vermoorden.
Vanwege een pinpasje.

Ook toen was ik dagen van streek.

Dat Visser en Severein hetzelfde zou (zijn) overkomen was iets waar ik bang voor was.

Ik ben een denker in beelden en dat is niet "prettig."

Onschuldige mensen middeleeuws martelen, vermoorden en in stukken hakken.
Mag ik dan voor de doodstraf zijn?!

Daarom durfde ik eigenlijk niet met de shuttle van het vliegveld naar het hotel.
Mijn fantasie gaat in zo'n situatie meteen met mij aan de haal.

Maar aangezien de chauffeur op het vliegveld duidelijk met een bord op ons stond te wachten en voor iedereen traceerbaar was, durfde ik wel in te stappen.

Rome is geen ongevaarlijke stad..

Na de vreselijke berichten uit Murcia durfde ik vannacht de ramen niet open te laten.
Zelfs niet in deze keurige buurt. Zelfs niet op de vierde verdieping.

Wat Visser en Severein is overkomen kan iedereen overkomen.

De airco ging aan om nachtmerries te voorkomen.
************

Geen opmerkingen: