29 mei, 2013

Zieltjes winnen



Vandaag wilden we naar het Pantheon.
 
Na een korte nacht, waarschijnlijk als gevolg van Soave sulfitiose, verliep de ochtend niet zoals gewenst.
 
P. denkt dat de sambuca me klaarwakker hield.
 
 
Ik weiger(de) in een bus te stappen.
Zeker deze niet
Die drie mannen werden er gewoon uitgeduwd.
Ook de metro pak ik niet.
 
Wat overblijft: toeristenbus, taxi of benenwagen.
 
Mijn loden benen brachten mij naar de Basiliek_van_Santa_Maria_Maggiore.
 
De basiliek is een van de zeven pelgrimskerken van Rome en een van de vier pauselijke basilieken.
 
Prachtig!!
 
Er was een speciale mis voor een paar honderd schoolkinderen, allemaal in prachtige donkerblauwe schooltenue's.
 
Aan het einde van de dienst klonk er een ovationeel applaus en "Viva Maria."
 
**

Geen opmerkingen: