26 mei, 2013

Rome verkennen

 
Mensen, ik ben sprakeloos.
Kan geen woorden vinden.
Deze stad om -of beschrijven is onmogelijk.
Volgens mij ben ik de enige die hier nog niet is geweest.
Hoewel?
 
Veel geks hebben we niet meegemaakt.
Of het moeten de meterlange haren zijn, van de jongedame die op de bus voor me zat, die in mijn neusgaten verdwenen.
Of het Amerikaanse meisje achter ons, die door haar ouders met zakken snoep teveergeefs rustig werd gehouden.
Al die suikers werkten averechts.
"Dad, who is bigger. The president or the pope?"
 
Geen antwoord.
 
"Dad, who is more important. The president or the pope?"
"Is there anybody more important than the pope?"
 
'Yeah, God.'
 
We hebben Rome vanaf de bus verkend.
Nu hebben we een goed idee van afstanden.
Nadat we de hele ronde (2 uur) hadden gezeten zijn we bij San Pietro uitgestapt en via Castel Sant'Angelo en Piazza Navona naar het hotel gelopen.
 
  

Geen opmerkingen: