08 mei, 2013

Kwaliteit troep

 
De firma Stuntel komt binnen anderhalf jaar achtereenvolgens voor:
 
Een kapotte keukenkraan.
 
"Niet repareren, meteen een nieuwe plaatsen," zeggen wij.
 
Kwaliteit troep.
 
 
 Chiffon lekt.
Stuntel komt en plaatst nieuwe chiffon.
 
Nieuwe chiffon lekt ook.
Stuntel komt en maakt de ring in de chiffon schoon.
 
Het blijft lekken.
 
Stuntel komt en plaatst weer een nieuwe chiffon.
 
Het blijft lekken.
 
Stuntel komt en plaatst weer een nieuwe chiffon.
Binnen twee weken drie chiffons.
 
"Zal een slechte zending chiffons zijn geweest," zegt P.
 
Stuntel belt paar dagen later om te informeren. Heel vriendelijk en uiterst correct.
'Ik denk dat uw man gelijk heeft. Het zal een slechte zending zijn geweest.'
 
Kwaliteit troep.

 
Stuntel vervangt de afzuigkap.
Als hij hem aan probeert te doen gebeurt er niets.
Het ding werkt niet.
 
Raadsel.
 
De jongen (volgens mij in opleiding) kijkt op de doos.
Hij krijgt een rooie kop.
Verkeerde afzuigkap uit het magazijn meegenomen.
 
De volgende dag wordt de juiste afzuigkap geplaatst.
 
En nu, na nog geen jaar:
roestplekjes.
 
Kwaliteit troep.
*****
Ik mag en hoef me er niet druk om te maken, volgens P.
Als de plannen doorgaan, gaat alles neer en komt er een spiksplinternieuw huis.
 
De vriendelijke mensen van de firma Stuntel draag ik een warm hart toe.
Maar hun troep komt ons huis niet meer in.
*****

Geen opmerkingen: