27 september, 2007

Internetproviders

“Gooi die UPC er toch eens uit”, zegt manlief regelmatig met een klaagstem. Hij heeft de pest aan de monopolistische attitude van de provider. Nu heeft hij geen recht van spreken, want hij zit thuis nauwelijks of nooit achter de computer. “We betalen te veel, El”.
Maar ik ben eigenlijk – op de verhuizing na – heel tevreden over UPC-internetten.

Toch heb ik maar eens navraag gedaan en ben ik tot de conclusie gekomen dat we inderdaad veel te veel betalen. € 49,95
Twee jaar geleden had ik dat trouwens ook gedaan. Toen was de klantenservice onverbiddelijk: “nee mevrouw, voor wat u wilt is er niets goedkopers”.

Nu ben ik dus aan het internetshoppen. Door het digitale bos zie je de bomen niet meer. Kabel, ADSL met telefonie, ADSL zonder telefonie, Internet + TV + Telefonie, wireless, etc.
Voor een leek als ondergetekende is er geen touw aan vast te knopen.

Nu heb ik de hulp ingeroepen van http://www.internetten.nl/, het bedrijf van internet-wizzkid Ben Woldring. Als je wilt regelen ze alles voor je: gratuit.
Dat is een aanrader!! Ik ben eruit.
Nu maar hopen dat het allemaal goed verloopt met de aansluiting en zo.
Met een satanische vreugde heb ik UPC in ieder geval opgezegd. Tot mijn verbazing werd ik overladen met aanbiedingen van alternatieve abonnementen. Beetje laat, dus nee dank u.

Hetzelfde overkwam me vandaag bij KPN. Ik veranderde ons abonnement en direct sprongen ze op mijn nek. “Waarom dit, waarom dat. Weet u dit, weet u dat. Wilt u niet dit, wilt u niet dat. Zou u niet zus, zou u niet zo”.

Dat gebedel geeft mij een triomfantelijk “ik heb de touwtjes in handen” gevoel.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Ellen, bedankt voor de tip. Zelf heb ik ook een KPN-abonnement, in combinatie met Planet Internet. Bellen via de vaste lijn doe ik nauwelijks meer, ook omdat ik alleen 's avonds (laat) thuis ben. Mag ik je vragen waar jouw keuze op is gevallen? Alvast bedankt. Groet, Wampie

Ellen ten Bruggencate zei

Het wordt een Tele2 abonnement - wireless. Wij gaan ook meer de GSM gebruiken en zijn overgestapt naar BelBudget.

Anoniem zei

Thanks, Ellen!

Ellen ten Bruggencate zei

Omdat Tele2 haar lustrum viert, komt ze met stuntaanbiedingen. Ik weet nog niet welk abonnement het wordt, maar i.i.g. Tele2.
Take care,
Ellen