19 augustus, 2008

De Thuisbios

**********************************
Zoonlief en ik houden van "de film".
Hij had weer wat DVD's ingeslagen bij the Free Record Shop. Ik geloof vijf voor € 25,-

Ik zat nog met een behoorlijk tegoed op mijn Hollywood Factorypasje. Sinds wij naar het centrum zijn verhuisd kom ik daar ook niet meer.
Dus reed ik gisteren naar Capelle om het tegoed op te maken aan DVD's.
Een misrekening. Ik mag alleen maar huren.

Wellicht kan het tegoed overgezet worden naar Movie MAX of Videoland, die wel bij mij in de buurt zitten. Die poging wordt nu gewaagd.

Na de administratieve rompslomp liep ik toch wel met de pest in mijn lijf door de enorme winkel met aanlokkelijke DVD's.
Ik had op de internetsite van Hollywood gekeken en bepaalde aanbiedingen gezien.

Misrekening twee. Nee, dat was ook Movie MAX en die aanbiedingen konden enkel en alleen online besteld worden.
De verkoper gaf toe dat het een onduidelijke site was, maar gaf geen krimp toen ik vroeg of ik alsnog die aanbieding kon kopen.

Er stonden twee films op mijn boodschappenlijstje. Eigenlijk drie, maar 'There will be blood' is nog steeds niet uit.
Charlie Wilson's War en American Gangster.
Beiden stonden voor de volle mep = € 20,- in het rek.

Dus was mijn rit naar Capelle voor niets geweest.

Bij van Leest (= Donner) vond ik - zoals gewoonlijk - wat ik zocht.
1. Charlie Wilson's War voor € 17,-
2. Drie DVD's voor € 25,-, waaronder American Gangster.


We zagen eerst mijn keuze.
Charlie Wilson's War is geen MUST SEE.
****
Tenzij je een fan bent van Tom Hanks en/of Philip Seymour Hoffman. Geweldige rollen.
****
Afghanistan weet - dankzij het lobbywerk van Charlie Wilson - de Russen te verdrijven.
****
Nu weten we waar dat in 2001 toe geleid heeft.
Die wrangheid komt in de laatste scène even aan het licht en wordt jammergenoeg niet verder uitgewerkt. De enkele ironische monologen kunnen niet voorkomen dat het een saaie opsomming van feiten wordt.
*************************************************************************
Uit de verzameling van zoonlief kwam The Bourne Ultimatum.
De derde in de trilogie en volgens hoofdrolspeler Matt Damon, zijn laatste.
Je moet de vorige twee (The Bourne Identity en The Bourne Supremacy) gezien hebben om er iets van te begrijpen.
Dat was lang geleden en daarom duurde het even voordat ik er weer in zat.
****
De eerste, The Bourne Identity, vond ik indertijd spectaculair.
De laatste komt niet boven het niveau van een spannende tv-serie uit. Een middelmatige actiefilm. Zeer voorspelbaar.
****
Jason Bourne mag wat mij betreft verder leven in de anonimiteit.

Geen opmerkingen: