14 augustus, 2008

El's Corner 1

*************************
Het Parool stuurde me een uitnodiging deel te nemen aan een voetbalspel, genaamd Het Dreamteam. De alerte lezer zal zeker de nieuwe link zijn opgevallen.

Hoe gaat het in zijn werk?

Je formeert als coach een eigen elftal (plus vier wisselspelers). De spelers zijn geprijsd en per club mag je er maar één gebruiken.
Het Parool presenteert ze per club, met positie en prijs. Dat lijkt makkelijk, maar schijn bedriegt.
Ik had zestien miljoen te besteden, die ik moeiteloos opmaakte. Want ook (de goedkoopste) spelers van Heracles en/of ADO Den-Haag komen voor onder de vijf ton het veld niet op.
Uitschieter is Klaas Jan Huntelaar, die drie miljoen moet kosten. Maar die komt er bij mij dus niet in.

Manlief moest er zich natuurlijk weer tegenaan bemoeien en vindt het dom dat ik de zestien miljoen heb opgemaakt. Maar ja, hij is een zunige Zeeuw en bankier.

Voordat ik met dit spel ging meedoen kende ik alleen wat spelers van Ajax, Feijenoord en PSV. De man op de foto zei mij helemaal niets. Maar hij staat nu wel bij mij in de basis.

Als een echte coach houd ik mijn opstelling nog even geheim tot het begin van de competitie. Wel geef ik de naam van mijn ploeg prijs.
Hoe kan het ook anders."Kameraden".

Inmiddels heb ik de mogelijkheid om een subleague te vormen met beide handen aangegrepen.
Hoe kan het ook anders. "Hand in hand".

Geheel tegen mijn verwachting in hebben inmiddels twee andere coaches zich bij mijn subleague gevoegd.
Hoe kan het ook anders. Uit Rotterdam.

Tot 29 augustus mag ik nog schuiven in de opstelling en tijdens de competitie mag ik per week één wissel doen. De uitslagen in de eredivisie hebben effect op de uitslag in de Dreamteamcompetitie.


In El's Corner zal ik van opvallende feiten melding maken.

Zo las ik in hetzelfde Parool over de op handen zijnde actie van de Ajaxhooligans, voor en tijdens Feijenoord - Ajax.

21 september vindt dat duel in een bomvolle Kuip plaats.

2 opmerkingen:

Elsje zei

Mijn dochter roept: hé wat een na-apers bij het Parool. Dit is gewoon OSM (online socker manager)! Ze gaf me ook even de URL:
www.osm.nl

Ellen ten Bruggencate zei

Het kwam mij ook bekend voor. Maar dit werd mij op een presenteerblaadje aangereikt en kon ik niet laten lopen. Er zullen vast nog meer van dit soort competities zijn.