07 augustus, 2008

Te gek voor woorden

***********************************************************
Al surfend pik ik zo nu en dan berichten op waar mijn verstand bij stilstaat.

Man vreest 'onmenselijk lijden'

Gevangene 'te dik voor executie'

De Amerikaanse gevangene Richard Cooey heeft een opmerkelijke reden om onder zijn doodstraf uit te komen.

Executie
Cooey is ter dood veroordeeld voor de moord op twee studentes in de jaren tachtig. Hij wordt in oktober geëxecuteerd met een dodelijke injectie. De 41-jarige Cooey heeft nu een proces aangespannen tegen de staat Ohio.

Aderen
Volgens Cooey is hij te dik om te worden geëxecuteerd. Hij is 1,70 meter en weegt zo'n 121 kilo. Cooey claimt dat zijn overgewicht het moeilijk zal maken zijn aderen te vinden bij het toedienen van het gif.

Migraine
Hij voert ook aan dat de medicijnen die hij slikt tegen migraine de executie zullen verstoren. Voordat het gif wordt toegediend, vloeit er een narcosemiddel door het infuus. Cooey zegt dat dit middel door zijn medicijnen niet goed zal werken, waardoor hij 'onmenselijk zal lijden' door het gif.

Uitstel
Het is Cooey in 2003 al eens gelukt aan de executie te ontsnappen. Toen kreeg hij uitstel vanwege zijn overgewicht.
©
RTLNieuws.nl

Pijnloos sterven. Willen wij - brave burgers - dat niet allemaal?

Je wordt voor twee moorden (is dat menselijk?) tot de dood veroordeeld. Dat mag - wat mij betreft- best wel een beetje pijn doen.

Zet de man een maand op water en brood (zoals ik mij dat in gevangenissen nog steeds voorstel) en het probleem is opgelost.

Geen opmerkingen: