18 mei, 2009

De sprakelaar

***********************************
Vandaag zijn wij op niet al te fanatieke huizenjacht geweest. Onder andere in Kralingen, waar ook burgemeester Aboutaleb een optrekje heeft gekocht (lees mijn blog van gisteren).

De eerste makelaar schatte ik juist in.
Hij zou wel eens een huis aan Ahmed verkocht kunnen hebben.

Wat betreft het ego van deze makelaar was mijn intuïtie eveneens goed. Hij wilde graag zijn grote verhalen aan ons kwijt.

Wij nestelden ons in de uiterst comfortabele fauteuils van de verkoper en luisterden naar de loslippige makelaar. Het magnifieke uitzicht over de Maas ging even aan ons voorbij.

Hij stak van wal.

Over welke panden Aboutaleb gezien had.
Over hoe norsig onze burgemeester bij de eerste bezichtiging was geweest
Over hoe zwaar de beveiliging was
en ja hoor..........................

Welk huis het uiteindelijk geworden was.
Toen ging het nog over de verbouwingssubsidie en wat er allemaal aan vertimmerd gaat worden.
Dat alles kwam er als diarree uit na één terloopse opmerking mijnerzijds:
'Ik heb gehoord dat de burgemeester in Kralingen komt wonen'.

Dus fietsten P. en ik - na onze bezichtiging - langs het huis van de familie Aboutaleb.

Mijn conclusie (de laatste) van gisteren was juist.

Alleen: a week and a hammer?

Geen opmerkingen: