05 mei, 2009

Nieuwtjes

*******************************
We zijn een paar dagen weggeweest. Een lang weekend met en voor elkaar.
Dat doet een mens - en een huwelijk goed.

Geen televisie, geen radio, geen krant, geen internet.
Naast het ontbijtbuffet lagen "der Welt" en een plaatselijke Telegraaf. Ik liep er langs en zag de koppen.

Maar nu ben ik weer in Rotterdam en maakt het nieuws mij niet vrolijk.

Onze huisarts (52 jaar) is in zijn slaap overleden. Hoewel ik de man niet echt mocht ben ik er toch van uit mijn doen. Wel een ideale dood.
Het schoot door mijn hoofd. Zou hij ooit (om zijn bloeddruk te meten) - zoals wij - met een 24-uurs kastje hebben gelopen? Of heeft hij zijn kop in het zand gestoken?
Intriest voor zijn vrouw en kinderen.
Ook jammer voor de - vandaag startende - nieuwe HOEDpraktijk (huisartsen onder één dak).

Wij moeten ons nu beraden.
Wachten we af wie de opvolger wordt of zoeken we een huisarts hier in de buurt?

We zijn in dertig jaar zeven keer verhuisd. Iedere keer keek ik op tegen het zoeken naar en het vinden van een 'goede' huisarts.
Zo ook nu.
Eer onze volgeschreven status weer is doorgenomen en het vertrouwen is gewonnen....................

Ook Ton Lutz is gestorven. Ben ik niet zo kapot van, maar het was wel een geweldige toneelmaker. Volgens mij is Pieter nu nog over.

Dat de aanslagpleger in Apeldoorn tijdens mijn afwezigheid de naam Karst heeft gekregen en is overleden, verbaast mij niet. Mijn eerste reactie was, "zo, dat is netjes afgehandeld".

Twee opkikkertjes:

Sparta won met 4-0 van Ajax. Leuk, geweldig.

Louis van Gaal is in Beieren herzlich willkommen.
Ik kijk uit naar de eerste perconferentie.

"Sind sie jetzt so dumm, oder bin ich jetzt so schlimm".

Geen opmerkingen: