08 mei, 2009

Stemmen

**************************
We mogen over drie weken naar de stembus. Ik leg - in deze herdenkingsmaand - de nadruk op mogen.

Kiezen voor het Europarlement.

Maar ik wil helemaal geen Europarlement. Ik vind dat hele Europagedoe een grote bureaucratische farce.

En op wie moet ik in godsnaam stemmen?

Heeft u de Nederlandse kandidaten gisteren bij P&W gezien? Of was het Draadstaal? Of Koefnoen?

Ik was de ergernis/schaamtefase al voorbij. Wat een lachwekkende poldervertoning.

Nee, ik ga niet stemmen.

Dat mag mijn man voor mij doen.
Hij mag kiezen wie hij gisteravond het grappigst vond.

Of het zieligst.

3 opmerkingen:

Emmy van Swaaij zei

kan je ook blanco stemmen?
Dan stem je toch, maar bewust op geen van allen.
of gaat je stem dan toch naar de "grootste"?
Liefs,
Emmy

Anoniem zei

En JIJ hebt een boek geschreven als kind van een vrouw die in het verzet zat? Je moeder zou zich omdraaien in het graf en je op vermanende toon aanspreken.

Voor mezelf zeg ik dat je ook een proteststem kan uitbrengen. Maar ga Gvd stemmen... en dat je je man laat stemmen... ach het kan nog. Hetzelfde stemburo dus das een makkie.

Helaas kunnen we niet internationaal stemmen. Ik zou Berlusconi wel op de hoogste positie in de EU willen zien. Krijgen we eindelijk jonge vrouwen op hoge posities waar je als jonge jongen schaamteloos tegenaan kan rijden. Dat zal de interesse in de politiek bij het jonge mensenvolk vergroten. Oude mensen vinden Europa gedoe. Blijf daarom jong, dan heb je nog wat aan een Europa dat de Verenigde Staten zal kunnen overvleugelen. Europa heeft zoveel meer te bieden dan de VS -en Turkije is het Mexico van de EU, we zitten er voor eeuwig aan vast.-

Btw. Ook daar kun je tegen stemmen. De PVV weet wel een manier om het los te wrikken.

Helaas heeft de PVV geen zelfreflectie dus het grappigst zal deze nationale beweging niet zijn.

Dit is een critische, ironische of cynische reactie op je blog. Je kan het dus lezen zoals jezelf denkt het te moeten interpreteren.

Ellen ten Bruggencate zei

"Dit is een critische, ironische of cynische reactie op je blog. Je kan het dus lezen zoals jezelf denkt het te moeten interpreteren."

Precies. En zo moet je ook mijn blogjes lezen.