14 mei, 2009

Luchtje

'Schat, staat er iets aan te branden?'

'Ja, ik ruik ook iets verdachts', zeg ik - onze gast aan tafel aankijkend.
Zou Henks pak naar rook ruiken?
Henk rookt helemaal niet.

In de keuken is alles onder controle. Er staat niets aan.

Ik kijk naar de kaarsen op tafel. Die branden rustig.

Het is een chemische schroeilucht.
Ik loop zoekend door de kamer, maar weet niet waarnaar.

Dan doorzoek ik de rest van ons appartement. Het strijkijzer?

Er weerkaatst een zoeklicht in onze ramen. Binnen luttele seconden staan we voor het raam.
De Coolsingel is afgesloten. Er is brand in de Beurspassage - pal onder ons. Een grote brand zo te zien.

'Heb jij sirenes gehoord', vraagt P.

'Schat, dit is Rotterdam. Iedere vijf minuten...........................

Neen, sirenes hoor ik al lang niet meer.'

Geen opmerkingen: