23 mei, 2009

So British!!

De tijd ontbreekt mij om mijn blog dagelijks bij te houden. Althans, op de manier die mijn vaste lezers van mij gewend zijn.

Het verhaal van de mislukte B&B houdt u van mij tegoed.
Dat was werkelijk te gek voor (weinig) woorden. Daar moet ik de te tijd voor nemen.

De zon schijnt al twee dagen in Sidmouth. Het is hier fantastisch.

Een '(rijke) oude-mensenoord'.

Maar dat heeft ook zijn voordelen.
Geen disco's, kermis, hippe tenten en hangjongeren.

Sidmouth heeft:

- Mooie, oude, stoffige hotels met grote parkachtige tuinen. Alsmede hotels waar een jasje verplicht is tijdens dinner.

- Ambachtelijke winkeltjes die naar lavendel ruiken en waar ik uren in rond kan neuzen.

- Een 'National Trust' winkel.

- Een kruidenier (foto) waar het interieur en sommige producten uit 1813 stammen.

- Veel tearooms, ijstenten en gelegenheden waar je top kunt lunchen.

De oude mensen gaan vroeg onder de wol nadat ze (halfpension) hebben gegeten in hun hotel.

Haute cuisine restaurants ben ik hier dan ook niet tegengekomen.
Wij eten in gezellige pubs, waar de keuken prima is.

Ik heb - uit pure noodzaak - gin leren drinken, met bitter lemon.

Uitslapen is er niet bij. We moeten tussen acht en half tien ontbijten.
Ik eet 's morgens een goed Engels ontbijt. Poched eggs on toast.
Voor de Kippers, Haddock, baked beans, mushrooms, bacon, black pudding, tomatoes en hashbrowns bedank ik vriendelijk.

Lunch slaan wij derhalve over.

Maar om drie uur begint het te knorren.
Dan is het tijd voor de scones, clotted cream and strawberry jam. Yammie.

Dit ROYAL GLEN HOTEL is uitstekend.
De service is optimaal.
Zo zijn de wollen dekens (op mijn verzoek) verwisseld voor luchtige dekbedden.
De lounge en bar zijn oer-Engels. Rood velours.

Vandaag hebben we een (iets te) lange autorit gemaakt door het wonderschone Dartmoor National Park.

Vervolgens zijn we onderuit gezakt aan het cricketveld van Sidmouth met een prachtig uitzicht over de Atlantische Oceaan.

Er zijn nog plekken in the UK waar traditie en 'wellbehaviour' nog hoog in het vaandel staan.

Sidmouth is one of those places.

Geen opmerkingen: