21 mei, 2009

Verslaving


Ik ben helaas bijna door de Sopranosbox heen.
Het werkt verslavend - iedere avond gun ik mijzelf drie afleveringen.

Mijn zoon kijkt ook, maar dan vier tempo's langzamer.

Om in schaatstermen te spreken: hij ligt driekwart baan achter, voelt mijn hete adem in zijn nek en moet er echt wat snelheid in gaan zetten - anders lap ik hem.

Want als ik deel zes gezien heb, begin ik weer met deel één.
------
Vanavond heb ik mij voor de zoveelste keer zitten ergeren aan de ondertiteling, of vertaling zo u wilt.
Carmella, Tony, Bobby en Janice zitten Monopoly te spelen. Precies zoals wij dat doen - met veel jennen over de spelregels.
Je kent dat wel: wel of geen pot bij Vrij Parkeren.
Enfin, ze komen door Amerikaanse steden met Amerikaanse straten en Amerikaanse huizen. Lees ik: Coolsingel en Lange Poten.
------
Na een avondje Sopranos durf ik the F-word wel te gebruiken.

Geen opmerkingen: