28 mei, 2009

Niet 's nachtS

***********************************
Mijn steun en toeverlaat, vriendin en tekstredacteur L., had de moeite genomen vanuit Alkmaar naar Rotterdam te komen om de gecorrigeerde proefdruk van Weg van mijn moeder met mij te bespreken.

Dankzij haar voel ik mij nu zeker. Alle punten en komma's staan op de juiste plek.
Zij is mijn houvast.

Het was al laat dat we aan tafel gingen en nog later dat we klaar met eten waren.

L. had zich voorgenomen met de nachttrein naar 020 te reizen. Dat deed ze wel vaker.

Toen was het ineens twee uur.

Ik keek op NS.nl hoe laat de trein ging.
Die ging wel, maar niet helemaal. De reis moest half per bus, half per trein afgelegd worden en zou dik twee uur duren.
Was dat effe schrikken.

Ik belde de taxicentrale en bood L. als wederdienst een ritje naar 020 aan. Dat aanbod trok ik vliegensvlug in toen ik het bedrag hoorde: 180 = honderdtachtig euro.

Het bed in de logeerkamer was zo opgemaakt.

Mijn conclusie:
Openbaar vervoer,.................................. je zou er een auto door kopen

5 opmerkingen:

Bert zei

In Nederland gaat er op dat tijdstip in ieder geval nog openbaar vervoer .... hier in de UK kun je dat wel vergeten ....

Groeten uit Cambridge

Ellen ten Bruggencate zei

Als je weet dat het er niet is, stel je je daar op in.

Als je weet dat het er is maar je kunt er niet van op aan, dan geeft dat grote ergernis en problemen.

Ik wil graag met je ruilen Bert.

Bert zei

Nee dank je Ellen. Ik ben net vanochtend teruggekomen uit Rotterdam, en hoewel ik het (als ex-'Amsterdammer'!) eigenlijk best naar mijn zin heb gehad de afgelopen dagen (o.a. een heel fijn etentje met mijn ouders bij Wijn of Water), blijf ik toch maar in Cambridge .... :)

Ellen ten Bruggencate zei

Juist ja, daarom dus.....:)

Wij zijn op het ogenblik Brits gestemd Ben onze grote vakantie in okt. ook in de UK aan het plannen - ongeacht het weer. Dat is in beide landen onvoorspelbaar.

Lolo zei

Gelukkig heb ik heerlijk geslapen in het logeerbed! Is het gecorrigeerde manuscript al naar de uitgever? Ben zo benieuwd of de vormgever gaat protesteren… :-) En ik verheug me enorm op het boek.