04 maart, 2010

Adieu Agnes

Lieve Agnes,

De kiezers hebben je weggestemd. Dat was al te voorzien toen Jan aftrad als politiek leider en fractievoorzitter.
Maar Jan profileerde zich wel steeds in de media. En hij bleef in de Kamer. Waarschijnlijk om de schade beperkt te houden. Ik kan en wil geen uitspraken doen over of dat goed of fout is. Wel wijs ik zijn voortdurende aanwezigheid af in de media af. Zo kon jij nooit uit zijn schaduw stappen.

Ik denk dat er een last van je afvalt. Ik zag je steeds magerder worden. Je werd in de debatten niet meer serieus genomen. Je felheid, explosiviteit en schreeuwerige stem gaven aanleiding tot spot.

Ik geloof waarachtig dat je kennis van zaken hebt, vooral wanneer het over volksgezondheid gaat. Maar ook jij wordt net als JP, Mariëtte en Ella afgerekend op je presentatie.

Lieve Agnes, ga lekker uitrusten en je bezinnen op je toekomst. Bovenal - ga weer stralen, zoals op deze foto.

Geen opmerkingen: