24 maart, 2010

Bedroefd

***************************
Make my day - in Vertelsels 6 mei 2006

Het mooiste bericht kwam van mijn nichtje, die het wel van de daken kan schreeuwen;
2100 uur De vogels zingen voor mij een extra uitbundig lied. Ik hoef nooit meer naar de kaakchirurg. Ik ben eindelijk echt klaar met de kanker!!!! Na 10 jaar........... Smak Els
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De euforie duurde helaas niet lang. Nog geen drie jaar later werden er ongeneeslijke tumoren in haar hoofd geconstateerd. Els heeft de zwaarste en meest pijnlijke behandelingen ondergaan. Tevergeefs.

Mijn nichtje Els (1951), die zo intens meeleefde met de totstandkoming van mijn boek, heeft eergisteren haar strijd verloren.

Els is haar hele leven alleen geweest. Zo is ze ook gestorven en dat versterkt mijn verdriet.

Geen opmerkingen: