22 maart, 2010

Monday moodday

*******************************************
Vandaag is het Wereld Waterdag. In mijn geval zou Waterlandersdag beter passen.

Na tien dagen Zeeland kwam ik thuis en liep in de gang meteen tegen deze krijttekening van Scooby aan, gemaakt door niemand minder dan mijn lief.

Waar het gemoed ook van vol liep was het prachtig verpakte jubileumexemplaar van Trouw (inclusief certificaat van echtheid), dat ik na zo veel jaren via het Junior Antiquariaat op de kop had weten te tikken voor maar liefst honderd euro. Een prachtig document waar onder andere een interview met mijn (toen 48-jarige) moeder in staat.
Een dag vol tranen dus. Dat zal morgen wel niet veel beter worden.

Iemand uit Neede (Achterhoek), die mijn boek heeft gelezen, nam contact met mij op. In dit geval gaat het niet om mijn moeder, maar om paps - die in de oorlog in de Rekkense inrichting als sportleraar ondergedoken zat.
Ik ben benieuwd. Vooral naar het moment dat mijn ouders elkaar hebben leren kennen.
De schoonzus van mijn moeder, "Tante Claartje" (sleutelfiguur in mijn boek), belde mij laatst. Ze had zo gehoopt dat ik haar kon vertellen waar mijn moeder in de laatste oorlogswinter was. Blijkbaar hadden ook mijn grootouders geen benul waar hun dochter uithing.

Morgen meer..................hoop ik.

Geen opmerkingen: