01 maart, 2010

Op de grond

************************************
We zijn geland. Letterlijk en figuurlijk.

In de dikke stapel post zaten onze stembiljetten voor aanstaande woensdag. Tijdens mijn verjaardagsdiner werd ik bijgepraat over de Tweede Kamerverkiezingen. Die zijn in juni, naar ik heb begrepen.

Nu, op dit moment, zie ik een debat tussen de fractievoorzitters. Nee, niet van plaatselijke partijen. Het zijn de "grote" mannen -en vrouwen. Plus Wouter Bos. Au revoir Mariëtte Hamer en bedankt voor de bewezen diensten.

De gemeenteraadsverkiezingen worden geannexeerd door de landelijke politiek. Het is een peiling voor juni.
Hoewel.........................Ik stem lokaal anders dan landelijk.

Hoe ergerlijk ook, ik stem. Een proteststem is ook een stem.
Het is een recht waar mijn moeder voor heeft gestreden. En ik vind dat je anders achteraf ook niet moet zeuren.

Geen opmerkingen: