07 maart, 2010

Bijenkorf

********************************
Aan de buitenkant ziet het er mooi uit. Maar als je je hand er insteekt.......................


Zo ook deze mededeling dat voortaan de financiële administratie digitaal gaat. Geen rekeningen meer, alles online. Ik vind dat prima, hoewel ik weer een code erbij krijg.
Nou ja.

Wat onvermeld blijft, maar wel op mijn laatste overzicht stond, is dat je nog wel op de ouderwetse manier je rekeningoverzicht kunt ontvangen,.......... maar daar moet je dan één euro voor betalen.

Belachelijk!!

Ik kom bij deze op voor mijn (oudere) medemens die geen computer heeft. Tante M. (86) bijvoorbeeld.
Zij was een van de eerste klantenkaarthouders en heeft dat fenomeen ook bij mij geïntroduceerd. In mijn studententijd, toen ik slecht bij kas zat, nam tante M. mij mee naar de Bijenkorf en liet mij panties uitkiezen. Ze betaalde met haar kaartje en vervolgens gingen wij boven, in het restaurant, koffie drinken en een overheerlijke Bijko tompouce ("death by whipped cream") eten. Tante M. dweepte met de Bijenkorf. En zie....

Ik ben zeer voor vooruitgang, maar doe het niet zo pats boem. Laat de mensen kiezen: waarschijnlijk gaat het overgrote deel van de klanten toch wel voor digitaal.
Ja, ik heb moeite met de ene euro.

Wie er ook pijnlijk gestoken wordt is TNT. Het wachten is op de wekelijkse postbestelling.

Geen opmerkingen: