09 maart, 2010

Zeeuwse roem

******************************************
Mijn Zeeuwse hartkamer lekt bloed. De moord in Zierikzee!!

Plotseling staat het vriendelijke Zeeuwse stadje, waar wij nog vier jaar hebben gewoond, volop in de schijnwerpers.

Gisteravond mocht Maikel Coomans (zijn vader had Michael waarschijnlijk niet bij de hand en heeft hem fonetisch aangegeven) van Omroep Zeeland berichten over het drama in de Oesterstraat. Het fragment.

Holman schreef vandaag een column in het Parool over (plaatsvervangende) schaamte. Dat is precies wat ik voelde toen Maikel aanschoof bij P&W.

Hij was te laat. Als reden werd opgegeven dat hij nog druk in Zierikzee bezig was. Waarschijnlijk bij de kapper.
Was er niemand anders voorhanden? Moest het Maikel Coomans, nog niet droog achter de oren, met zijn Mr. Spock kapsel en Jamai bril zijn?

Hij kon, mocht, wilde, niet veel prijsgeven. Speculeren was ook gevaarlijk, evenals het omzeilen van de essentiële vragen van Witteman. De blos op zijn wangen verraadde zijn onzekerheid. Hij wist het eigenlijk niet.

Maar hij zat wel mooi bij Pauw&Witteman. Wie weet was dit wel een opstapje naar meer.
Ik zag een last van hem afvallen toen de aandacht naar DJ Tiësto ging. De opgewonden blos verdween en ineens kreeg het Zeeuws ventje babbels.

Toen werd het mij te machtig en zapte ik weg.

Maikel Coomans had zijn tien minuten op de nationale televisie te danken aan een geflipte Irakees die bloedbad aangerichtte in Zierikzee.

Geen opmerkingen: