10 januari, 2011

Home

************************
Even een geïmproviseerd "updeetje" uit het blote, suffig aanvoelende hoofd.

We hebben een strak schema gereden, durf ik te zeggen. Van Sidmouth naar Rotterdam in negen (lang aanvoelende) uren.

Om 10.30 uur (NL'se tijd) vertrokken we, nadat de reservering voor kertsmis 2011 door P. ondertekend was.
Een dikke vier uur later stonden we bij de trein in Folkestone: wederom veel te vroeg. Wederom reden we 2,5 uur vroeger dan geboekt de trein in (voor het goedkoopste tarief - zonder bijbetaling).
Gelukkig maar, want daardoor konden we nog een paar uur in het licht rijden.

De ergernis over de Liefkenshoektunnel is alleen maar gegroeid. Er is geen markering op de weg, de gaten zijn niet te ontwijken (het is echt een aanslag op de schokbrekers) en verlichting ontbreekt.
Een levensgevaarlijk traject. Maar wel €5,50 dokken!!

Nou ja, we kwamen veilig thuis en P. heeft inmiddels zijn eerste Hollandse McDonalds burger achter de kiezen. Ik ga weer streng op dieet, starting now.
Mijn wazige hoofd geeft geen signalen van honger - wel van moeheid.

Desondanks heb ik me vermand en de koffers uitgepakt.
Een opkikkertje is de dikke stapel kerstkaarten: opmerkelijk veel goede wensen van mensen die ik (on)bewust heb vergeten. Het is alweer een maand geleden dat ik mijn portie verstuurde.

Morgenochtend om 9 uur heb ik een afspraak bij de oogarts. Ja - nog steeds dat oog....

Misschien wordt alles dan helder.
**************************************************

Geen opmerkingen: