27 januari, 2011

Mooi meegenomen

*********************************************
P. was niet blij met de grote koffers (voor vier weken VS) die ik weliswaar niet tot de rand toe had gevuld.
Ze waren toch behoorlijk zwaar.
De vraag die dan ook iedere keer opdoemt: "wat neem jij in godsnaam allemaal mee?"

Ik geef er al niets eens meer antwoord op. Aangezien ik de pakkert ben, weet ik wat er zwaar weegt.
Dat zijn niet mijn kleren.
Dat zijn zijn tekenspullen, flessen lensvloeistof en alle opladers.

Ons huis lieten we in goede handen achter. Vrienden wilden ook wel eens een maandje bruisend leven proberen.

Vanmorgen haalde P. de huurauto op bij Europacar. Het was absoluut de goedkoopste optie voor Brussel Airport.
Trein, taxi en lang parkeren waren veel duurdere alternatieven.

De auto zou €130,- kosten.
Omdat er een Belgische auto in Rotterdam stond die terug moest - kregen we maar liefst vijftig procent korting. €65,- voor een Mercedes Benz (de zwabber namen we op de koop toe) met automaat.
Mooi meegenomen.

Inmiddels hebben we onze intrek in een gerenoveerd Novotel (op het vliegveld) genomen.
De kamer (€ 75,-) was vooruitbetaald is functioneel en volgens de laatste trend opgepimpt.
Mooi meegenomen.

Minder waren de remsporen die de vorige gast op de wc had achtergelaten.
Die had hij mee mogen nemen.
Gelukkig was het kamermeisje nog op de verdieping aan het werk.

Tja, en het eten?
Het zag er prachtig uit. A la carte of het "over sauzed" buffet - het smaakte naar hotelvoer.
Dus naar niets.

Het toetje (volgens P. smaakt het naar cocos) heb ik maar mee naar de kamer genomen: voor het geval ik vannacht honger krijg.

Mooi meegenomen.
*****************************

Geen opmerkingen: