20 april, 2011

Down memory lane


Vergissing van de Bijenkorf in uw voordeel. U ontvangt twee koffie met gebak bonnen.

Dit naar aanleiding van een stommiteit van het warenhuis, waar ik u verder niet mee lastig zal vallen.
De klantenservice zou er werk van maken, maar raadde mij aan om zelf ook actie te ondernemen via de e-mailroute.

Die raad volgde ik op, waardoor ik na een week exact eenzelfde schrijven kreeg:
Vergissing van de Bijenkorf in uw voordeel. U ontvangt twee koffie met gebak bonnen.

De eerste twee bonnen zijn inmiddels genuttigd, met uitzicht op ons eigen huis.


Ik kom eigenlijk nooit meer in het restaurant van de Bijenkorf. Er zijn andere gelegenheden waar je heel wat gezelliger zit.

Hoe anders was dat vroeger.
Toen er geen betaald parkeren was.
 Toen het winkelen in de stad een feestelijk uitje was.

Toen mijn eigen adem mij het zicht in de Sinterklaas etalage ontnam.
Toen mijn vader nog een hoed en leren handschoenen droeg.
Toen hij me in het restaurant van de Bijenkorf trakteerde op een kroket en patat, waarna we cadeautjes gingen kopen. Maar waar ik na het winkelen ook nog een tompouce met hem at.


Toen Gerzon er nog was. En Wisbrun. En Bally. En Jungerhans. En Monisima. En de Cineac. En Lumière. En Slavenburg Bank. En Boers. En Postmus. En Wienerwald. En Meddens. En...

******************

3 opmerkingen:

Giliam zei

en Rinck de brillenboer op de Coolsingel en Timmermans op de Aert van ....

Jacqueline zei

Hoor ik nu : vroeger was alles beter ?
Naar mijn gevoel wàs dat ook zo. Maar de tegenwoordige tijd geeft ook veel genoegens en ik neem mezelf maar als voorbeeld [75 jr.]computer,digitale camera,auto,tje, reizen.
Grs. Jacqueline.

Ellen ten Bruggencate zei

Nostalgische mijmeringen: that's all.

En gezien de reacties op FB van 2011 wordt daar door (oud) Rotterdammers volop van genoten.