26 april, 2011

Ergerlijk




Zweetlozing is een woord dat ik nog nooit gehoord - laat staan gebruikt - had.
En dan nog voortijdig bovendien. Een voortijdige zweetlozing.

Zweten en transpireren: ja. Maar een zweetlozing? Een voortijdige zweetlozing?

Mis ik hier weer iets? Heb ik het weer eens niet begrepen?

Krijgen we straks reklamefilmpjes van Kleenex om een (voortijdige) traanlozing op de vangen? Of van Otrivin om uw (voortijdige) snotlozing tegen te gaan? Wat te denken van Kotex, voor uw (voortijdige) bloedlozing.

Klinkt smerig hè?!

Zaadlozing daarentegen is mij wel bekend. En een voortijdige ook.
De verwijzing daarnaar, in dit reclamefilmpje, ligt er wel duimendik bovenop.

Hoe dan ook - het onuitstaanbare woord zweetlozing (en dus dit filmpje) werkt op mijn okselklieren.

Net als Nick&Simon trouwens.
**********************************

Geen opmerkingen: