02 april, 2011

Rotterbammetje


In het weekend "zondig" ik.
Dan eet ik koolhydraten. Het liefst brood
Ik ben gek op brood: niet te dun gesneden grof volkoren met een knapperige korst en zacht van binnen.

Mijn moeder en ik "vochten" altijd om het kapje. 
Ik zie mensen vaak om het knapperige randje van hun boterham heen eten. Watjes, die alleen van de weke delen houden waar ze niet op hoeven te kauwen.

Nu zijn er in Rotterdam geen ambachtelijke bakkers meer te vinden. Zelfs Klootwijk is een fabrieksbakker.

Nieuw (voor mij) is Het VLAAMSCH BROODHUYS op de Meent.
Het water loopt je in de mond als je die heerlijke broden en patisserie ziet. Ook kun je er lekker lunchen.


Het is niet het ouderwetse Nederlandse (gist)brood, wat eigenlijk mijn voorkeur heeft. Maar deze zuurdesembroden zijn zeker de moeite waard.
Het Vlaamsch Broodhuys (zeven dagen per week open) is een aanwinst voor de stad.

Ik houd van lekker eten. Ik houd van Rotterdam.
*********************

Geen opmerkingen: