08 april, 2011

Misleiding

**************************
Het is weer zover.
Vanmiddag log ik in op My T- Mobile en krijg een scherm met mijn contractgegevens.
De laatste zin valt me op:
Je komt in aanmerking voor abonnementsverlenging. 

Nu ben ik een ouderwetse trut: ik erger me groen en geel aan dat gejij. Maar het gaat mij nu om die verlenging.

Ik klik Abonnement verlengen aan en kom in het volgende venster:  
Kies voor een nieuwe telefoon of behoud je huidige toestel met een voordelig Sim Only abonnement.

Ik ben nodig aan een nieuw mobieltje toe, dus wandel ik weer eens naar de T-Mobile winkel op de Lijnbaan.

Die jongens hebben niets te doen. Ze lopen een beetje te geinen met elkaar of zijn privé aan het telefoneren. Anderen spelen wat met de computers.
Er is geen klant in de winkel. Er lopen zes verkopers. En nog weten ze je laten wachten.

"Abonnement verlengen kan," zegt de verkoper.
"Maar deze bundel niet. Die is er uit."

"Die bundel is mijn abonnement. Waarom wordt het me dan op internet aangeboden? Een abonnement verlengen betekent (volgens mij) dat die onveranderd doorgaat. Of niet?"

De man haalt onverschillig zijn schouders op. Hij heeft zijn voorgeprogrammeerde tekst opgedreund en daar valt verder niet aan te tornen.

De automatisering heeft zelfs van verkopers robots gemaakt. Met een "wetlook."
***********************************************************************************************

Geen opmerkingen: