05 april, 2011

Fantasie

*************************
Ook Islamitische meisjes - met een voorliefde voor Dior, Chanel en Louis Vuitton - zouden best op een knappe Pierre Philippe of Jean Claude verliefd kunnen worden en de rest van hun leven in Parijs slijten.

Meisje van zestien, niet zo gelukkig.........................
Maar je bent voorbestemd om met Mohammed te trouwen. Je hebt niets te willen.

Meisje van zeventien - was je maar één jaartje ouder. Jouw huwelijk met Ahmed is geregeld. Hij zal je maagdenvlies breken.

En dan kom je in de stad van de liefde. Parijs, waar de verleiding op iedere hoek van de straat op de loer ligt. De stad waar je je ineens vrij voelt en waar je wilt vrijen.

Ahhh, wat begrijp ik ze goed. Hoe vaak heb ik niet gefantaseerd dat ik weg zou lopen.
Hoe vaak heb ik in het buitenland niet gedacht: "Ik piep 'm."

Maar ik durfde niet omdat ik bang was voor de klappen van paps. Bezorgdheid laat zich namelijk ook in woede uiten.

Deze meisjes hebben even van de de vrijheid geproefd, maar werden waarschijnlijk achtervolgd door angst en schuldgevoel.

Ze hebben in ieder geval de kans gehad om na vier dagen met een fantasierijk verhaal naar Maastricht terug te keren.
***************

2 opmerkingen:

Nelleke Komin zei

Zo waar! Heb gedeeld. Groet Nelleke

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.