"Wat wil je voor je verjaardag hebben, P?"
'Nieuwe dekbedden.'
"Dekbedden?"
'Ja, dekbedden. Zoals in het Hilton.'
"Tja..........."
Ik probeerde uit te leggen dat dekbedden in hotels iedere dag lekker worden opgeschud en dat de lakens vaker verschoond worden.
Maar ik gaf P. wel gelijk. We waren aan nieuwe dekbedden toe.
Afgelopen zaterdag gingen we naar de Bijenkorf. We lieten ons voorlichten door een echte verkoopster.
Haar uitleg was heel prettig en vrijblijvend.
P. werd bedolven onder zijden, dons, katoen en synthetisch. Hij mocht zelfs met zijn schoenen op bed.
We maakten onze keuze. Summerdons, 140 - 220. Helaas waren die niet voorradig.
Geen probleem. De dekbedden konden besteld worden.
Vandaag werd ik door een dame van de Bijenkorf gebeld.
Ik weet niet of het dezelfde verkoopster was.
Maakt niet uit.
Ze stak een heel verhaal af. Heel vriendelijk.
Ik voelde de ...MAAR... aankomen.
Die kwam. Er waren verkeerde dekbedden binnengekomen, met de juiste sticker erop.
Daar was de verkoopster zeer verbolgen en teleurgesteld over.
Ze bood haar excuses aan.
"En helaas is het dekbed dat u wilt niet na te bestellen."
Ja - dat was nou jammer.
"U kunt het nog online proberen."
Ik dook - terwijl ik haar aan de telefoon had - achter mijn computer. Binnen de kortste keren stonden de gewenste dekbedden op mijn scherm.
"Checkt u even goed de maten en de prijs?"
Dat deed ik.
Weer wat geleerd: als de Bijenkorf het niet (meer) heeft, kijk dan even online.
Ik bedankte de dame van de Bijenkorf voor haar ondersteuning.
"U bent toch niet boos op me?"
Die vraag was mij in dit soort situaties nog nooit voorgelegd.
Ik was vertederd.
Het kan dus nog wel.
*****
Geen opmerkingen:
Een reactie posten