18 juli, 2011

Soos


Vanuit onze kamer is er maar één weg naar de bar - via de ontbijtruimte.

Wanneer ik daar loop val ik blijkbaar mensen lastig.
Dat doe ik niet expres. Hun boze blikken volgen mij.

Overdag en 's avonds wordt de ruimte gebruikt door gezelschappen (toneel, zang), clubjes (handwerk, boeken, bridge, brei, naai, borduur, etc), verenigingen, genootschappen, goede doelen, vrijwilligers - noem maar op.
Ik vind het dolkomisch en moet telkens aan Hyacinth, the Bucket woman denken.

Gisteren sloeg de voorzitter van ik weet niet welke broederschap (er hing een indrukwekkende keten om zijn nek) met een soort moker op tafel - of beter gezegd door de tafel - toen P. en ik weer eens de ontbijtruimte doorkruisten.
We deden heel zachtjes met de deuren, ik liep op mijn tenen, we hielden zelfs onze adem in......maar toch.

Vanmiddag werd er serieus gescrabbled.
Weer werden we achtervolgd door kwaaie ogen.
Dus probeerde ik buiten een foto van de fanatieke woordenzoekers te maken. Maar nu stond ik mijzelf in de weg.

Weet iemand de woordwaarde van: DISAPPEAR?
*******

Geen opmerkingen: