21 juli, 2011

Snacken


Ik kan me echt niet herinneren wanneer ik voor het laatst in een snackbar ben geweest.
Of iets in een cafetaria heb gegeten.
Wat is het verschil eigenlijk? Stoeltjes en tafeltjes?

We waren bij de tandarts geweest.
P. moet beter poetsen.
Geen gaatjes. Beetje tandsteen. Gezond tandvlees.

Maar wij kregen geen kleurplaat. Ook geen tandenborstel.
Dus boden we onszelf een beloning aan.


Ik keek mijn ogen uit.
Wat zien cafetaria's er tegenwoordig prachtig uit.
Wat een sortering. Wat een aanbod.
Wat schoon. Je ruikt de frituur niet eens.
Nou ja - in dit smulpaleisje in Vrouwenpolder dan.


De huiskroket met veel rundvlees was echt perfect.
Droog (in schoon vet gefrituurd), knapperig, vol -en gloeiend heet van binnen.

Hierom zal ik Nederland nooit verlaten.
*****

1 opmerking:

Bert zei

Afgelopen Maandag werd het me nog gevraagd door een Zuid-Afrikaanse collega: "What do you miss most about the Netherlands?". Zonder nadenken antwoordde ik "Kroketten .... en dubbelzoute drop". :))

Cheers,
Bert